ПРОБЛЕМИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА ЧЕРЕЗ ЗБУТОВУ ПОЛІТИКУ

Автор(и)

  • Т. П. Ткаченко канд. економ. наук, доцент Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», https://orcid.org/0000-0002-2424-6123
  • К. О. Колосенко

Ключові слова:

конкурентоспроможність підприємства, збутова політика, маркетинг, маркетингові дослідження, збут продукції.

Анотація

У статті розглядаються питання, пов'язані з проблемами підвищення конкурентоспроможності підприємства, дано поняття збутової політики, розглянуто ряд проблем, що існують на українських підприємствах. У дослідженні статті надані дієві заходи, спрямовані на вдосконалення збутової діяльності підприємств. Метою дослідження стало визначення поняття «збутова політика» і розгляд існуючих підходів щодо визначення конкурентоспроможності, як економічної категорії з дослідженням системи критеріїв, які забезпечують рівень конкурентоспроможності підприємств вітчизняного ринку, і аналізом маркетингової концепції збуту і елементів її стратегії, а також визначення найбільш ефективної методики визначення конкурентоспроможності і пропозиція найбільш ефективних каналів збутового розподілу з урахуванням маркетингової стратегії забезпечення конкурентоспроможності підприємств. Для досягнення цієї мети було проаналізовано широке розмаїття визначень конкуренції і сформульована сутність проблеми конкурентоспроможності в сучасних ринкових умовах. Одночасно визначено та розглянуто чинники, які забезпечують рівень конкурентоспроможності підприємства. Була запропонована маркетингова стратегія забезпечення конкурентоспроможності підприємства з урахуванням основних і допоміжних факторів її підвищення. При цьому розглянуто роль збутової політики в даній стратегії і її значення для забезпечення високого рівня конкурентоспроможності. Основним її завданням є створення умов для перетворення потреб потенційного покупця в реальний попит на конкретний товар. Також наголошено на важливості економічної оцінки різних стратегічних і тактичних рішень в області збуту і формування каналів руху товару. В кінцевому підсумку зроблені висновки про особливості стратегії забезпечення конкурентоспроможності в сфері торгівлі, а також про вплив даної сфери на економіку країни в цілому.

Посилання

Акіліна О. Удосконалення постачальницько-збутової діяльності підприємств / О. Акіліна // Економіка підприємств: науково-економічний журнал. – 2000. – №2.

Бурцев В.В. Внутрішній контроль збутової діяльності підприємств в сучасних умовах господарювання / Бурцев В.В. // Менеджмент за кордоном. - 2007. - № 6. - С. 145-151.

Бєлоусов В.Л. Оцінка конкурентоспроможності фірми // В.Л. Білоусов // Маркетинг за кордоном. - 2010. - №6. - С. 109-119.

Дмитрієв С.С Планування та прогнозування продажів // Дмитрієв С.С .// Продажі. - 2009. - №2. - С. 60-65.

Мацуо Ю. Стимулювання збуту / Мацуо Ю. // Маркетинг, реклама і збут. - 2009. - №1. - С. 56-60.

Тульчинська С.О. Фактори впливу на збутову політику підприємства // С.О. Тульчинська, Лебедєва Ю.Е. // Електронне наукове фахове видання Ефективна економіка. – № 9. – 2016. [Електронний ресурс] Режим доступу : http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5140

Хрупович С.Є. Економічне оцінювання та управління збутовою діяльністю підприємств : дис.. канд. екон. наук : 08.06.01 / С.Є. Хрупович. – Львів, 2005. – 202 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Економіка підприємства