ЕКОНОМІКО-МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ФОРМУВАННЯМ ЗБУТОВОЇ ПОЛІТИКИ ВІТЧИЗНЯНОГО ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • С. О. Тульчинська доктор економ. наук, професор Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», https://orcid.org/0000-0002-1409-3848
  • Ю. Е. Лебедєва

Ключові слова:

економіко-математичне моделювання, збутова політика, оптимізація, бюджет збуту, обсяг реалізованої продукції

Анотація

Стаття присвячена використанню методів економіко-математичного моделювання в рамках управління формуванням збутової політики вітчизняного підприємства. Проаналізовано кошти спрямовані підприємствами на збутову діяльність з позиції їх поетапного формування. Надано та обґрунтовано обрану класифікацію збутових витрат. Наведено переваги використання методів економіко-математичного моделювання і визначено постановку задачі оптимізації. Описано алгоритм побудови оптимізаційної моделі. Проведено дослідження з використанням методів експертної  оцінки і Делфі, в результаті чого отримано рейтинги значущості елементів структури витрат на збут. На основі даних підприємства розраховано коефіцієнти ефективності і у середовищі Excel здійснено оптимальний розподіл коштів між елементами витрат спрямованих на розвиток збуту  підприємства. Аргументовано, що побудована економіко-математична модель може бути використана при формуванні збутової політики вітчизняними промисловими підприємствами з метою обґрунтування та прийняття ефективних управлінських рішень.

Посилання

Хрупович С. Є. Економічне оцінювання та моделювання системи управління збутовою діяльністю підприємств [Текст] / С. Є. Хрупович. − К. : Вид-во ТНТУ, 2011. – 160 с.

П(С)БО 16 «Витрати», (пункт 19) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0027-00

Голіков А. П. ЕММ світогосподарських процесі [Текст] / А. П. Голіков. – Х.: ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2006. – 144 с.

Маркетинговий комплекс підприємства (на прикладі підприємств поліграфічної галузі) [Текст]: Автореферат дисертації/ І. І.Сторожук; КНЕУ ім. В.Гетьмана. − К.: КНЕУ, 2007. – 20 с.

Балабанова Л. В. Маркетинговый аудит системы сбыта [Текст] / Л. В. Балабанова. – Д. : ДонГУЭТ им. М.Туган-Барановского, 2003 – 189 с.

Тульчинська С.О. Фактори впливу на збутову політику підприємства // С.О. Тульчинська, Ю.Е. Лебедєва // Електронне наукове фахове видання Ефективна економіка. – № 9. – 2016. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5140

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Економіка підприємства