ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ЦІНОВОЇ ПОЛІТИКИ ТА МЕХАНІЗМУ ЦІНОУТВОРЕННЯ ВИРОБНИЧИХ ПІДПРИЄМСТВ

Автор(и)

  • М. В. Шашина кандидат економічних наук, доцент Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», https://orcid.org/0000-0001-6676-3316
  • А. М. Рубцов

Ключові слова:

цінова політика, ціноутворення, механізм, ефективність, виробниче підприємство

Анотація

Стаття містить відомості про економічні категорії «цінова політика виробничого підприємства» та «механізм ціноутворення» в рамках проведеного аналізу існуючих підходів до трактування економічної сутності цінової політики та механізму ціноутворення. Здійснено порівняльну характеристику взаємозв'язку цінової політики та механізму ціноутворення. На прикладі діючого підприємства визначено систему цілей цінової політики, її основні принципи, процес формування остаточної відпускної ціни з подальшим аналізом етапів формування і факторів ефективності цінової політики, на які має здійснюватися цілеспрямований управлінський вплив. Було виділено дві основні групи факторів ефективності реалізації цінової політики: зміни, пов'язані з внутрішнім та зовнішнім середовищем підприємства. Схематично зображено взаємозв'язок між факторами ефективності цінової політики підприємства і рівнем досягнення нею поставлених цілей діяльності. У підсумку було визначено положення цінової політики апробовані на вітчизняному підприємстві фармацевтичної галузі, які можуть бути прийняті в якості теоретичної бази розробки механізму ціноутворення виробничих підприємств.

Посилання

Балабанова Л. В. Цінова політика торговельного підприємства в умовах маркетингової орієнтації / Л. В. Балабанова, О. В. Сардак. - Донецьк : ДонДУЕТ ім. М. Туган-Барановського, 2010. - 149 с.

Безкоровайна С. В. Дослідження цілей цінової політики підприємств / С. В. Безкоровайна // Актуальні проблеми еконо- міки. - 2012. - № 1. - С. 38-40.

Волков О. И. Экономика предприятия : курс лекций / О. И. Волков, В. К. Скляренко. – М. : ИНФРА-М, 2006. – 280 с.

Дугіна С. І. Маркетингова цінова політика : навч. посіб. / С. І. Дугіна. – К. : КНЕУ, 2010. – 393 с.

Економіка та організація виробництва : підручник / за ред. В. Г. Герасимчука, А. Е. Розенплентера. – К. : Знання, 2007. – 678 с.

Наумов В. В. Ценообразование / В. В. Наумов. – М. : МИ- ЭМП, 2014. – 190 с.

Павленко А. Ф. Маркетингова політика ціноутворення / А. Ф. Павленко, В. Л. Корнєв. - К. : КНЕУ, 2014. - 332 с.

Тормос Ю. Г. Ціни та цінова політика : навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисц. / Ю. Г. Тормос. – К. : КНЕУ, 2013. – 91 с.

Хейне П. Экономический образ мышления / П. Хейне, П. Д. Боуттке, Д. Л. Причитко ; [пер. с англ.]. - М. : Вильямс, 2010. - 530 с.

Цены и ценообразование : конспект лекций / О. Г. Абакумова. – М. : Приор-издат, 2007. – 192 с.

Цены и ценообразование: управленческий аспект / В. В. Головинский, О. В. Панина, И. Ю. Беляева. – M. : КноРус, 2004. – 160 с.

Цены и ценообразование : учебник для вузов / под ред. И. К. Салимжанова. – М. : ЗАО "Финстатинформ", 2011. – 304 с.

Чечевицына Л. Н. Экономика фирмы : учебное пособие для студентов вузов / Л. Н. Чечевицына, И. Н. Чуев. – Ростов н/Д : Феникс, 2006 – 400 с.

Чорна М. В. Формування цінової політики підприємств роздрібної торгівлі : [монографія] / М. В. Чорна, Л. М. Філіпішина ; Харк. держ. ун-т харчування та торгівлі. - Харків : ХДУХТ, 2007. - 155 с.

Шемятихина Л. Ю. Маркетинг : учебно-методический комплекс / Л. Ю. Шемятихина. – Екатеринбург : ГОУ ВПО "Урал. гос. пед. ун-т", 2006. – 208 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Економіка підприємства