ОСОБЛИВОСТІ РЕІНЖИНІРИНГУ В ОРГАНІЗАЦІЯХ, ЩО ЗАЙМАЮТЬСЯ РОЗРОБЛЕННЯМ ПРОГРАМНОГО ПРОДУКТУ

Автор(и)

  • Н. І. Ситник канд. біолог. наук, доцент Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»,
  • А. Р. Каризська

Ключові слова:

реінжиніринг, нові інформаційні технології, програмне забезпечення, затрати на програмування, впровадження програмного забезпечення

Анотація

Стаття присвячена дослідженню особливостей реінжинірингу в організаціях, що займаються розробленням програмного продукту.

В останні роки інформаційні технології стали широко використовуватись в управлінні суб’єктами господарської діяльності. Як наслідок, виникає завдання впровадження програмного продукту в систему управління. Сучасні методи вирішення даного завдання – це проектування спеціалізованого програмного продукту та реінжиніринг. Сутність реінжинірингу програмного забезпечення полягає в покращенні або трансформації існуючого програмного продукту з метою легшого освоєння, оптимізації  управління та використання його в майбутньому.

У статті розглянуто переваги і обмеження реінжинірингу,витрати,пов’язані із реінжинірингом,а також труднощі впровадження програмного забезпечення. Показано, що для замовника безперечними перевагами є використання напрацьованого роками досвіду, бізнес-логіки, а також функціоналу, що автоматизує унікальні процеси підприємства. Водночас, для розробників реінжиніринг є досить складним завданням, що вимагає високої кваліфікації. Саме тому вартість реінжинірингу зазвичай вище вартості розробки з нуля. Порівнявши витрати на розробку нового та реінжиніринг існуючого програмного забезпечення,було показано, що в процесі реінжинірингу додаються нові складові витрат, які потребують залучення додаткових коштів. Це, головним чином, витрати на виявлення та усунення помилок реалізованого програмного коду та залучення більш кваліфікованих фахівців. Тому при проектуванні, як правило, необхідно приділити достатньо багато часу на детальний аналіз рентабельності придбання та удосконалення програмного продукту у порівнянні з перевагами написання вузькоспрямованого програмного забезпечення під конкретні цілі організації.

Посилання

Гольдштейн Г. Я. Инновационный менеджмент: Учебноепособие /Г. Я. Гольдштейн. – Таганрог: ТРТУ, 2004. – 267 с.

Джоббер Д. Принципи і практика маркетингу: 2-ге видання. Пер. з англ.: Навч. посібник / Д. Джоббер. : Вильямс, 2000. – 688 с.

Томошевський О.М. Інформаційні технології та моделювання бізнес процесів: Навч. посібник / О.М. Томошевський, Г.Г. Цегелик,М.Б. Вітер. – К.: Видавництво «Центр учбової літератури». – 2012. – С. 64–67

Бевз О. М. Проектування програмних засобів систем управління. Частина 1. Основи об`єктно-орієнтованого проектування:Навчальний посібник / О. М. Бевз, В. М. Папінов, Ю. А. Скидан. – Вінниця: ВНТУ, 2010. – 125 с.

Криковцева Н. О. Маркетингова товарна політика: Підручник / Н. О. Криковцева. – К.: Знання, 2012. – 360 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Менеджмент