СТАНОВЛЕННЯ КОНЦЕПЦІЇ ВІДКРИТИХ ІННОВАЦІЙ

Автор(и)

  • Ж. М. Жигалкевич канд. економ. наук, доцент Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», https://orcid.org/0000-0002-5847-1302
  • А. В. Лисак

Ключові слова:

інновація, концепція, закриті інновації, відкриті інновації, модель

Анотація

Розглянуто суть та надано визначення інновації. Охарактеризовано модель Шумпетера, що ґрунтується на теорії попиту. Проаналізовано закритий підхід в управлінні інноваціями, що ґрунтується на реалізації інновацій обов’язково внутрішніми силами компанії. Подано характерні ознаки моделі закритих інновацій, що зорієнтовані на: висококваліфіковані кадри; досягнення ринкового пріоритету; виділення найбільшої частини коштів на наукові дослідження;контроль над інтелектуальною власністю. Виявлено недоліки закритих інновацій. Досліджено становлення концепції відкритих інновацій. Систематизовано підходи до визначення відкритих інновацій. Зазначено категорії відкритих інновацій: доцентрові; відцентрові; змішані. Розкрито сутність краудсорсингу. Опрацьовано моделі відкритих інновацій заснованих на знаннях «натовпу» з урахуванням їх організаційних форм та інструментів, що використовуються в моделях. Розкрито сутність моделі «open source» та приведено приклади програмних продуктів, що використовуються в цій моделі. Надано характеристику моделі «потрійної спіралі» та зазначено її основні елементи.

Посилання

Красникова Е. О. Инновационный менеджмент. Шпаргалка / Е. О. Красникова, И. Ю. Евграфова. — М.: Окей-книга, 2009.

Christl J., Austrian Economics – How Relevant Is It Today? Tekst wystąpienia podczas pierwszej konferencji z cyklu Past, Present, and Policy: „International Financial Integration: The Role of Intermediaries”, zorganizowanej przez Centre for Economic Policy Research w 2005 roku, http://mises.pl/673/josef-christlteoria-sprawdzona-w-praktyce.

Współczesne aspekty gospodarki — analizy, strategie i diagnozy, J. Olszewski (red.), Naukowe Wydawnictwo IVG, Szczecin 2013, s. 12.

Chesbrough H. W., Open Innovation. The New Imperative for Creating and Profiting from Technology, Harvard Business School Press, Boston 2003.

Chesbrough H., Open Business Models: How to Thrive in The New Innovation Landscape, Harvard Business School Press, Boston 2006.

Gassmann O., Enkel E. Towards a theory of open innovation: three core process archetypes / O. Gassmann, E. Enkel // The Proceedings of the R&D Management conference.— Lisbon, Portugal.— 2004.— P. 1-18.

Howe J., Crowdsourcing: Why the Power of the Crowd is Driving the Future of Business, Three Rivers Press, New York 2008, s. 21

8.Open Source — [Електронний ресурс] —Режим доступу:http://open-source.eprogramy.net/

Etzkowitz H., The Triple Helix: Industry, University, and Government in Innovation, Routledge, 2008

Романовський О. О. Роль моделі «потрійної спіралі» Г. Іцковіца і підприємницьких ВНЗ у розвитку інновацій / О. О. Романовський // Актуальні проблеми економіки. — 2012. — № 1. —С. 32-43.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Менеджмент