МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ АСОРТИМЕНТНОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА «ПРАТ ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ МОЛОКОЗАВОД»

Автор(и)

  • Н. С. Кубишина канд. екон. наук, доцент Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», https://orcid.org/0000-0002-0563-1421
  • А. П. Стасевич

Ключові слова:

асортиментна політика, АВС-аналіз, матриця Бостинської консалтингової групи, ринок молочної продукції, портфель товарів, відносна частка ринку, темпи росту ринку

Анотація

У статті проаналізовані методи формування асортиментної політики: АВС- аналіз, матриця Бостонської консалтингової групи, матриця МакКінсі та матриця «конкурентоспроможність – стадія життєвого циклу». Авторами досліджено ПрАТ «Тернопільський молокозавод» та виявлено, що найбільш ефективним методом для аналізу ринку молочної продукції являється матриця Бостонської консалтингової групи. Оцінивши асортиментну політику підприємства, можна зробити висновок, що  товарний асортимент ПрАТ «Тернопільський молокозавод» потребує вдосконалення. Для удосконалення асортиментної політики  проаналізовано потенціал існуючого товарного портфелю та розроблена стратегія для подальшої роботи з ним.

 У роботі запропоновано методику на основі матриці Бостонської консалтингової групи, яка полягає у розширенні асортименту ПрАТ «Тернопільський молокозавод» за рахунок виведення на ринок дитячої лінії молочної продукції ТМ «Молокія Казкова» у найприбутковіших та перспективних регіонів для підприємства, а саме Тернопільській, Рівненській та Волинській областях України.

Посилання

Быховец С. Н. Управление ассортиментом в системе маркетинга производственного предприятия / С. Н. Быховец // Маркетинг и маркетинговые исследования. – 2007. – № 01 (67). – С. 4-11

Колесніков В. П. Формування та оптимізація товарного асортименту підприємства для внутрішнього та зовнішнього ринку //Наукові записки [Національного університету. – 2013. – №. 23. – С. 48-50.

Котлер Ф., Армстронг Г., Сондерс Д., Вонг В. Основы маркетинга.–М.: Вильямс, 2003.

Кубишина Н.С. Методика розробки стратегічного набору товарів на промисловому ринку / Н.С. Кубишина // Економічний вісник НТУУ «КПІ». – 2010. – С.171-178

Кубишина, Н. С. Основні напрямки розробки товарної стратегії підприємств // Економіка : проблеми теорії та практики. - Д., 2004. - Вип. 188, т. 2. - С. 351–356. - ISBN 966-7191-91-5.

Ленсколд Д. Визначення ефективності маркетингової діяльності на прикладі молокопереробного підприємства ПрАТ «Тернопільський молокозавод» //Рецензенти. – С. 207.

Офіційний сайт ПрАТ «Тернопільський молокозавод [Електронний ресурс] : Режим доступу: http://molokija.com/ua. – Назва з екрана.

Сербіненко Н. Маркетингова товарна політика виробничого підприємства України //Економіка та підприємництво. Держава та регіони. – 2007. – №. 3. – С. 220-224.

Сіренко С.О. Перспективний товарний асортимент як основа ефективної маркетингової політики торговельного підприємства/ С.О. Сіренко, А.В. Дідик. – Режим доступу: http://intkonf.org.

Сумець О. М., Ігнатова Є. М. Товарна інноваційна політика: Навчальний посібник. - К.: "Хай-Тек Прес", 2010.-368 с.].

Hichens R.E., Robinson S.J.Q. and Wade D.P.. The Directional Policy Matrix: Tool for strategic Planning. Long Range Planning, Vol. 11 (June 1978), pp. 8-15.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Маркетинг