МЕРЧАНДАЙЗИНГ У РОЗДРІБНІЙ ТОРГІВЛІ ПРОМИСЛОВИМИ ТОВАРАМИ

Автор(и)

  • О. В. Зозульов канд. економ. наук, професор Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», https://orcid.org/0000-0001-7087-2080
  • О. В. Саранчук

Ключові слова:

мерчандайзинг, інтегровані маркетингові комунікації, управління мерчандайзингом, планування та організація мерчандайзингу

Анотація

Аналіз наукових праць дозволив зробити висновок про відсутність єдності поглядів на сутність мерчандайзингу, а також недостатність розробленості проблеми управління мерчандайзингом на виробничих підприємствах. Тому метою даної статті є визначення теоретико-методологічних засад управління мерчандайзинговою діяльністю на виробничих підприємствах. В результаті дослідження встановлено, що мерчандайзинг як маркетингове явище включає п’ять детермінант: функцію управління роздрібними продажами, напрямок категорійного менеджменту, трейд-маркетингову технологію, комунікаційний процес та маніпуляцію поведінкою споживача. Також з’ясовано, що формування оптимальної структури інтегрованих маркетингових комунікацій залежить від різних факторів, які умовно можна виділити в такі групи як «споживач», «ринок», «товар» та «фірма». Окрім того, виділено ряд ситуацій, в яких мерчандайзинг виступає в ролі основного інструменту. Також визначено відповідність задач мерчандайзингу елементам комплексу маркетингу та встановлено, що існує п’ять основних підходів управління мерчандайзингом товаровиробника.

Посилання

Ассэль Г. Маркетинг: принципы и стратегии: Учебник для вузов / М.З. Штернгарц (62пер. с англ.). – 2-е изд. – М.: Инфо-М, 1999. – 804 с.

Велхофф А., Массон Ж.-Е. Мерчандайзинг: эффективные инструменты и управление товарными категориями. – М.: Изд-во Гребенников, 2001, - 280 с. ISBN 5-93890-008-5

Вертегов В. Г. 4P-мерчандайзинг — эффективный и малозатратный инструмент брендинга [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://st.free-lance.ru/users/V_Verteg/upload/f_4fa367bc4ea32.pdf

Геливанов С. Мерчандайзинг: последний шанс маркетолога // Маркетинговые коммуникации. – 2002. – №4

Гутюк Е. Н. Учебно-методический комплекс по дисциплине «Мерчандайзинг» / сост. Е. Н. Гутюк. – Тольятти: Изд-во ПВГУС, 2012. – 176 с.

Діброва Т.Г. Маркетингова політика комунікацій: стратегії, вітчизняна практика. Навчальний посібник. – К.: Стилос, 2011. - 294 с.

Кіннан У. Магазинный мерчандайзинг [Текст] / У.Кинан // Маркетинг.коммуникации. - 2002. - С.39-43. - С. N6

Котляренко Мерчандайзинг в системе торгового маркетинга // Маркетинг и маркетингове исследования – 2003. – №1.

Мерчандайзинг: учебник [Электронный ресурс]; Региональный финансово-экономический инс-т. — Курск, 2010. — 150 с.

Моисеева Н. Менеджмент категорий и мерчендайзинг в розничной торговле: организационные аспекты внедрения мерчендайзинга на российских предприятиях розничной торговли - Маркетинг 2005 N 3. С. 89-96. 2005.

Наумова А.В. Интегрированные маркетинговые коммуникации в местах продажи. Личные продажи: учеб. пособие / А.В. Наумова. – Новосибирск: СибУПК, 2005. 234 с.

Парамонова Т., Рамазанов И. Мерчандайзинг: учебное пособие. – М.: И/І. ФБК-ПРЕСС, 2004. – 144с.

Ромашкина А. А. Организация работы торгового персонала. / А. А. Ромашкина // Управление продажами. – 2007. - №1. – С. 30-43.

Росситер Р., Перси Д. Реклама в продвижении товаров. – 2-е изд. – СПб. – Питер, 2002. – 651 с.

Таборова А. Г. Умный мерчандайзинг: Практическое пособие / А. Г. Таборова. — М.: Издательско-торговая корпорация Дашков и К», 2009. — 160 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Маркетинг