УДОСКОНАЛЕННЯ ТОВАРНОГО АСОРТИМЕНТУ ПІДПРИЄМСТВА ТОВ «УКРАЇНСЬКІ ГУМАТИ»
Ключові слова:
товарний асортимент, SWOT-аналіз, матриця Бостонської консалтингової групи, концепція Життєвого циклу товару, ринок добрив.Анотація
В умовах нестійкого економічного становища та високого рівня конкуренції,
надзвичайно актуальним для вітчизняних товаровиробників став розвиток товарного
асортименту продукції. Розвиток асортименту продукції свідчить про потенціал та ріст
підприємства, що має вплив на імідж та конкурентні позиції підприємства, які відіграють
важливу роль на промисловому ринку. В статті було розглянуто трактування поняття
«товарний асортимент» вітчизняними та зарубіжними вченими, з подальшим
виокремленням чотирьох підходів до його розуміння. Було запропоновано визначення
категорії «товарний асортимент», яке на відмінну від наявних інтегрує в собі
функціональний і цільовий підходи та відображає важливість асортименту в досягненні
цілей компанії, його значний вплив на ефективність діяльності підприємства на
промисловому ринку
Авторами були проаналізовані наступні методи аналізу товарного асортименту
та впливу його стану на діяльність підприємства: розгорнутий SWOT-аналіз, матриця
Бостонської консалтингової групи та концепція Життєвого циклу товару. У статті
досліджено підприємство ТОВ «Українські гумати» і його товарний асортимент. В
результаті здійснення оцінки товарного асортименту ТОВ «Українські гумати», було
зроблено висновок, що він потребує удосконалення та запропоновано шлях розвитку
асортименту продукції підприємства через застосування стратегії модифікації.
В роботі були адаптовані такі методи аналізу як концепція життєвого циклу
товару та SWOT-аналіз до асортименту підприємства ТОВ «Українські гумати», який
характеризується нерозвиненістю та включає лише одну товарну позицію. У роботі
запропоновано розширення товарного асортименту ТОВ «Українські гумати», яке полягає
у виведення на ринок добрив України препарату для деструкції стерні, що дозволить
удосконаленою товарною лінією охопити всі етапи розвитку рослини. Таке удосконалення
товарного асортименту підприємства дозволить посилити його конкурентні позиції та
зберегти ринкову частку підприємства з перспективами її росту.
Посилання
Джоббер Д. Принципи і практика маркетингу: 2-ге видання. Пер. з англ.: Навч. посібник: Вильямс, 2000. 688 с.
Дихтль Е., Хершген X. Практичний маркетинг: навч. посібник / Пер. з нім. А.М. Макарова; Під ред. І.С. Минко. - Москва: Вища. шк., 1995.255с.
Котлер Ф., Армстронг Г., Сондерс Дж., Вонг В. Основы маркетинга: пер. с англ. Киев; Москва; Санкт-Петербург.; Изд. дом “Вильямс”, 2003. 1056 с.
Старостіна А. О., Зозульов О.В. Маркетинг : навч. посібник. 2-е видання, перероб. і доп. - Київ : «Знання-Прес», 2003. 326 с.
Чухрай Н.І., Патора Р. Товарна інноваційна політика: управління інноваціями на підприємстві: Підручник. Київ: Кондор, 2006. 398с.
Кубишина Н.С. Методика розробки стратегічного набору товарів на
промисловому ринку. Економічний вісник НТТУ «КПІ», 2010. № 7 С. 171-178.
Кубишина Н.С. Формування товарної політики торгового підприємства. Актуальні проблеми економіки та управління: збірник молодих вчених. Київ, 2008. № 2. С. 19 - 22.
Кардаш В.Я. Маркетингова товарна політика: Навчальний посібник. Київ: КНЕУ, 2006. 256 с.
Ассель Г. Маркетинг: принципи і стратегія: підручник для вузів. Санкт-петербург: Інфра-М, 2001 р. 804 с.
Зінченко О. І. Кормовиробництво: Навчальне видання. 2-е вид., доп. і перероб. Київ: Вища освіта, 2005. 448 с.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція дотримується політики CC-BY.
© Авторські права авторів статей захищено відповідно до законодавства України
Розміщуючи матеріали у збірнику наукових праць автори погоджуються з правом редакції збірника розміщувати матеріали збірника в електронному вигляді на офіційному сайті збірника та інших електронних ресурсах відповідно до законодавства України.