АНАЛІЗ ВИКОРИСТАННЯ ФРАНЧАЙЗИНГУ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • І.П. Василевський Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0003-0464-4199
  • Н.О. Черненко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0002-7424-7829

Ключові слова:

франчайзинг, франчайзі, франчайзер, роялті, комерційна концесія.

Анотація

Статтю присвячено дослідженню особливостей використання франчайзингу на ринку України. Доведено актуальність та важливість використання франчайзингу як механізму економічного розвитку в країні. Проаналізовано сучасний стан франчайзингу в Україні. Виявлено основні проблеми, які стримують розвиток франчайзингу в Україні. Розроблено способи вирішення проблемних ситуацій з метою оптимізації розвитку франчайзингу. Франчайзинг являє собою унікальний механізм взаємодії між малим, середнім та великим бізнесом в країні та поза її межами, адже поєднує в собі всі бізнесові ланки. При цьому наявні безумовні переваги для кожного з учасників франчайзингової діяльності. Україна переживає період становлення ринкових відносин та інтегрування української економіки у міжнародний ринок. Розвиток бізнесу в Україні супроводжується нестабільною політичною та економічною ситуацією, високий рівень безробіття. У цей, важливий для країни час, франчайзинг може стати рушійною силою, яка значно прискорить цей процес. Попри те, що франчайзинг широко використовується на міжнародній арені та широко поширений в таких розвинених країнах як США, Великобританія, Іспанія, Франція, Італія, Німеччина і навіть Польща, для економіки України це все ще відносно нове явище. Зародження франчайзингу в Україні припадає на 1999р.

Виходячи з досвіду країн з високорозвиненою економікою, можна сказати, що франчайзинг є дієвим інструментом, що забезпечує розвиток малого, середнього і великого бізнесу, а це, в свою чергу, позитивно впливає на розвиток економіки країни в цілому. Отже, для того щоб розробити стратегію виведення українського бізнесу зі стану кризи через розвиток малих і середніх підприємств, застосувавши при цьому таку форму організації їх діяльності, як франчайзинг, потрібно проаналізувати сучасний стан ринку франчайзингу України і світу та оцінити тенденції розвитку даної галузі.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-22

Номер

Розділ

Міжнародна економіка