РОЗВИТОК ЕКСПОРТНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ FMCG РИНКУ УКРАЇНИ

Автор(и)

Ключові слова:

Експорт до ЄС, FMCG ринок, молочна галузь, агропромисловий потенціал, міжнародні стандарти якості,

Анотація

У статті розглянуто основні поняття та принципи функціонування суб’єктів господарювання FMCG ринку в Україні. Зважаючи на те, що даний ринок представляє товари швидкого обороту та повсякденного вжитку, які характеризуються високим попитом та частотою покупки, в статті наведено основні закономірності розвитку цього ринку та функціонування українських та іноземних компаній на ньому. На основі розглянутих принципів здійснення діяльності підприємств харчової галузі, що є складовою частиною FMCG ринку, досліджено особливості експорту продукції молочної промисловості, зважаючи на сучасні економічні процеси в Україні та переорієнтацію експортних потоків з країн СНД, а зокрема з Росії, до країн Європейського Союзу. Також, наведено розгляд структури українського експорту агропромислового сектору. В процесі розгляду найбільш вартісних товарних позицій аграрного експорту виявлено, що значну частку вітчизняного експорту продуктів FMCG ринку займає сировина та напівфабрикати, що володіє значно меншою доданою вартістю, порівняно із готовою продукцією, яка продається за кордон під власними торговими марками українських підприємств. Отримані данні свідчать про сировинну направленість торгових відносин країн світу з Україною. Дані тенденції утримують наявний потенціал економіки України, а саме обмежують розвиток виробничих підприємств із-за дефіциту та конкуренції на сировинному ринку, стримують підвищення зайнятості та зростання іміджу національних брендів. Трансформація негативних тенденцій такого типу може принести значні можливості для компаній, що здійснюють діяльність на національному ринку. В статті проаналізовано експортний потенціал молочної галузі та особливості її забезпечення високоякісною сировиною, враховуючи сталу тенденцію редукції поголів’я корів та відмінності міжнародних і вітчизняних норм та регламентів експортного законодавства та законодавства сфери якості молочних харчових продуктів нетривалого зберігання. Здійснено оцінку забезпечення конкурентоспроможності української продукції шляхом підвищення якості, відповідно до міжнародних стандартів.

Посилання

Державна служба статистики. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/ (дата звернення

02.2019).

Державна фіскальна служба України. URL: http://sfs.gov.ua/ (дата звернення

02.2019).

Евроінтеграційний портал. URL: https://eu-ua.org/eksport (дата звернення 25.02.2019).

Офіційний сайт компанії Danone Україна. URL: http://danone.ua/aboutcompany/history/?no_cache=1 (дата звернення 02.03.2019).

Як забезпечити стабільність агробізнесу? Бізнес-журнал «Агробізнес сьогодні». URL:

http://agro-business.com.ua/agro/ahrostrakhuvannia/item/8238-iak-zabezpechyty-stabilnistahrobiznesu.html (дата звернення 23.02.2019).

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Менеджмент