ПРОМИСЛОВА ПОСЛУГА: СУТНІСТЬ, ВИЗНАЧЕННЯ, СПЕЦИФІКА ТА КЛАСИФІКАЦІЯ

Автор(и)

  • М.І. Солнцев Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0002-8170-8865
  • О.В. Зозульов Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0001-7087-2080

Ключові слова:

послуга, класифікація послуг, промислова послуга, класифікація промислових послуг, service, classification of services, industrial service, classification of industrial services

Анотація

В статті проаналізовано та систематизовано підходи до визначення поняття «послуга». Визначено, що для повного розкриття досліджуваного поняття не вистачає функціональної та процесної трактовок. У роботі наведено авторське визначення відповідно до функціонального та процесного підходів. В рамках дослідження поняття «послуга», розроблено схему, яка комплексно розкриває поняття. Визначено, що існують матеріалізовані та нематеріалізовані послуги, систематизовані їх основні відмінності. В статті наведено класифікацію послуг за підходами. Визначено, що промислова послуга значно відрізняється від споживчої, систематизовано основні відмінності. У роботі згруповано основі підходи до визначення поняття «промислова послуга» та сформульована авторська функціональна трактовка поняття. Систематизовано та доповнено класифікацію промислових послуг. Наведено індустріальний ланцюг як елемент диференціації послуг на основі їх кінцевої необхідності. Визначено ключові відмінності, які впливають на маркетинг послуг залежно від типу ринку. На основі проаналізованої інформації, зроблено висновок про промислову послугу як специфічний товар у маркетингу.  

Посилання

Зозулев А. В. Промышленный маркетинг: стратегический аспект [Текст): учеб. пос. / А. В. Зозулев. -Харьков Студцентр.

Agarwal, H., & Agarwal, R. (2017). First Industrial Revolution and Second Industrial Revolution: Technological Differences and the Differences in Banking and Financing of the Firms. Saudi Journal of Humanities and Social Sciences, 2 (11A), 1062–1066.

Bessom R., Jackson J. (1975), “Service retailing: A strategical marketing approach” Journal of Retailing, 51(summer), 75-84.

Blois (1973), “Marketing in the Service Industries: Marketing Service” Journal of Retailing, 50(summer), 55-59

Chase “Services: A New Classification.” The Canadian Journal of Economics, 33(2), April 200: 53-95.

Gronroos C., “Service Management and Marketing”, Massachusetts: Lexington Books, 1990.

Gundlach, Gregory T. (2007), “The American Marketing Association’s Definition of Marketing: Perspectives on Its Implications forScholarship and the Role and Responsibility of Marketing inSociety,” Journal of Public Policy & Marketing, 26 (Fall),243–50.

Hill, Peter. „Tangibles, Intangibles and Services: A New Taxonomy for the Classification of Output.“ The Canadian Journal of Economics, 32(2), April 1999: 426-446.

Homburg, Christian, and Bernd Garbe. "Towards an Improved Understanding of Industrial Services: Quality Dimensions and Their Impact on Buyer-Seller Relationships." Journal of Business-to-Business Marketing, 6(2), 2019: 39-71.

Judd R. C. (1964) The Case for Redefining Services, Research Article (4).

Kotler Phlip and Bloom Paul N., Marketing Professional Services, New Jersey, Prantice Hall, 1984.

Lovelock, "Federal Express: Quality Improvement Program," IMD case(Cranfield, UK: European Case Clearing House, 1990).

Regan W. J. (1963) The Service Revolution. In:Journal of Marketing 27(3), pp. 57–62.

Schmenner, Roger W. "How can services businesses survive and prosper." MIT SLOAN Management Review, 27(3), Spring 1986: 21-32.

Stanton (1974), “Service Marketing” Journal of Marketing, 30(3), 33-51

Thomas L Doorley, and Penny C Paquette. "Beyond Products: Services-Based Strategy." Harvard Business Review, 68(2), March - April 1990: 58-67.

Vandermerwe S., Chadwick (1988) Servitization of Business: Adding Value by Adding Services. In: European Management Journal 6(4), pp. 314–324

Zeithaml V. A., Parasuraman A., Berry L. L. (1985) Problems and Strategies in Services Marketing. In: Journal of Marketing 49(2), pp. 33– 46.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-02

Номер

Розділ

Маркетинг