ВПЛИВ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ НА КЕРОВАНІСТЬ ОСВІТНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • І. В. Варжанський Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Ukraine https://orcid.org/0000-0002-4041-4772

Ключові слова:

освітнє середовище, заклад вищої освіти, соціальні мережі, інформаційне середовище

Анотація

У статті досліджено вплив соціальних мереж на керованість освітнім середовищем закладів вищої освіти на прикладі університетів України з використанням контент-аналізу соціальних мереж. Зроблено висновок, що вплив соціальних мереж на керованість освітнім середовищем закладу вищої освіти характеризується позитивним ефектом, що полягає у формуванні іміджу організації, інформуванні та організації комунікації із зацікавленими сторонами. Ефективний, корисний та реалістичний контент сторінки визначає ступінь впливу соціальних мереж не лише на освітнє середовище, академічну культуру закладу вищої освіти, а й на зовнішнє середовище. Приклад університетів України демонструє сприятливий вплив використання соціальних мереж на керованість освітнім середовищем закладу вищої освіти та скорочення рівня напруги в зовнішньому середовищі. Приклади використання соціальних мереж в різних країнах доводять, що вони є організаційним, інформаційним інструментом для цілої низки рухів: інструментом мобілізації та організації студентських протестів у Великобританії в 2010-2011 роках; інструментом підтримки та активації поведінки студентів Гонконгу через колективні дії, цифрову та індивідуальну участь у протесті; інструментом гармонізації протестної діяльності. Соціальні мережі як інструмент інформування, а відтак і управління, визначає спрямування впливу на організацію, її культуру. В межах освітнього середовища закладу вищої освіти роль соціальних мереж зростає. Серед основних викликів такої тенденції – керованість організацією. За відсутності контролю щодо інформації в соціальних мережах, керованість може скорочуватися, а за умови своєчасного повідомлення достовірної інформації, рівень керованості зростає, скорочуються ризики поширення недостовірної деструктивної інформації.  Попри суперечки щодо ролі соціальних мереж у протестах, майже ніхто не заперечує, що цифрові медіа мали велике значення для координації, забезпеченні спілкування та мобілізації ресурсів. Водночас дослідження практики впливу на засоби масової інформації також неодноразово демонстрували вплив використання соціальних мереж на участь у протестах.

Посилання

Benta, D., Bologa, G., Dzitac I. (2015). University Level Learning and Teaching via E-Learning Platforms, Procedia Computer Science, 55, 1366-1373. https://doi.org/10.1016/j.procs.2015.07.123.

Moreno, V., Cavazotte F., Cavazotte, F., Alves I. (2016). Explaining university students’ effective use of e-learning platforms: Effective use of e-learning platforms. British Journal of Educational Technology, 48(4). 10.1111/bjet.12469.

Chivu, R.-G., Turlacu, L.-M., Stoica, I., Radu, A.V. (2018). Identifying the effectiveness of e-learning platforms among students using Eye-Tracking technology. Fourth International Conference on Higher Education Advances, 621-628. Available from: https://www.researchgate.net/publication/326501573_Identifying_the_effectiveness_of_e-learning_platforms_among_students_using_Eye-Tracking_technology.

Keane, T., Keane, W. F., Blicblau, A. S. (2016). Beyond traditional literacy: Learning and transformative practices using ICT. Education and Information Technologies, 21(4), 769-781. https://dx.doi.org.ezproxy.uned.es/10.1007/s10639-014-9353-5.

Jain, M., Tyagi, R. (2017). Education standard can be improved by integrating. ICT in Education. International Education & Research Journal, 3(10), 77-80. Available from: http://ierj.in/journal/index.php/ierj/article/view/1452/1383.

Lytras, M., Sarirete, A., Damiani, E. (2020). Technology-enhanced learning research in higher education: A transformative education primer, Computers in Human Behavior, 109, 106350. https://doi.org/10.1016/j.chb.2020.106350.

Serrano, D. R., Dea‐Ayuela, M. A., Gonzalez‐Burgos, E., Serrano‐Gil, A., Lalatsa, A. (2019). Technology‐enhanced learning in higher education: How to enhance student engagement through blended learning. European Journal of Education, 54, 273– 286. https://doi.org/10.1111/ejed.12330.

Lee, F. L., Chen, H. T., & Chan, M. (2017). Social media use and university students’ participation in a large-scale protest campaign: The case of Hong Kong’s Umbrella Movement. Telematics and Informatics, 34(2), 457-469.

Hensby, A. (2017). Open networks and secret Facebook groups: exploring cycle effects on activists’ social media use in the 2010/11 UK student protests. Social Movement Studies, 16(4), 466-478.

Valenzuela, S., Somma, N. M., Scherman, A., & Arriagada, A. (2016). Social media in Latin America: deepening or bridging gaps in protest participation?. Online information review.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-20

Номер

Розділ

Менеджмент