АНАЛІЗ СУЧАСНОГО КОНДИТЕРСЬКОГО РИНКУ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • А. В. Загричанська Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0003-3404-0302
  • В. Я. Голюк Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0002-8050-4158

Анотація

Стаття присвячена аналізу сучасного кондитерського ринку України. Виокремлено основні тенденції розвитку кондитерського ринку України. Визначено, що кількість учасників на цьому ринку варіюється в межах від 200 до 800 господарюючих суб’єктів за рахунок присутності значної кількості малих виробників таких як кондитерські та булочні заклади, хоча переважно основною діяльністю даних закладів не вважається виробництво кондитерських виробів. При цьому майже 40% ринку кондитерських виробів України припадає на виробництво какао, шоколаду та цукрових кондитерських виробів. У ході дослідження виявлено, що кондитерське виробництво України є висококонцентрованим, якість виробів знаходиться на високому рівні. Визначено основних гравців на кондитерському ринку України. Визначено, що останніми роками на ринку склалася олігополія - більше 80% ринку припадає на продукцію восьми виробників. Авторами визначено, що нині існують значні бар’єри для входу в галузь.

Розглянуто конкурентні переваги, які є ключовими для підприємств у кондитерській галузі нашої держави. Визначено основні проблеми розвитку кондитерської галузі України. Присутня висока ймовірність загрози для кондитерських виробів з боку товарів-замінників. Саме тому більшість підприємств у своїй діяльності використовують метод диверсифікації товару.

Вказано перспективні шляхи підвищення конкурентоспроможності підприємств в кондитерській сфері. На основі проведеного дослідження визначено, що основними конкурентними перевагами для виробників кондитерської продукції в Україні є: широкий асортимент товарів, кваліфікований персонал, хороша репутація на ринку, широкий ринок збуту (у том числі вітчизняні та зарубіжні споживачі).

Авторами визначено, що для збільшення продажів українським підприємствам необхідно виходити на інші ринки, зокрема на Азійський, оскільки попит на кондитерські вироби у цьому регіоні зростає. Однак на цьому ринку для українських виробників суттєвою проблемою можуть стати смакові властивості та дизайн упаковки, адже населення Азії полюбляє креативні упаковки для кондитерських виробів та непоєднувані смаки.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-12

Номер

Розділ

Менеджмент