УДОСКОНАЛЕННЯ ТОВАРНОГО АСОРТИМЕНТУ ПІДПРИЄМСТВА НА РИНКУ ЕРГОНОМІЧНИХ МЕБЛІВ

Автор(и)

  • К.А. Савченко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Ukraine https://orcid.org/0000-0003-4895-5570
  • Н.С. Кубишина Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Ukraine https://orcid.org/0000-0002-0563-1421

Ключові слова:

ергономічна продукція, товарна політика, процес формування асортименту, оптимальний асортимент

Анотація

      В статті проаналізовано діяльність підприємства, що працює на ринку ергономічної продукції України. Так як ринок ергономічної продукції  знаходиться на стадії зростання, в умовах розширюваного попиту, то маркетингові рішення підприємств на даному етапі повинні бути пов'язані з максимальним рівнем охоплення ринку. На стадії зростання йде активне розширення товарної лінії, нові варіації продукту, поліпшення якісних характеристик для максимального продовження стадії росту і створення вхідних бар'єрів для конкурентів. Нові асортиментні розширення допомагають утримати існуючих споживачів, зберігати актуальність продукту на тлі конкуренції, що посилюється. Проаналізовано специфіку українського ринку ергономічної продукції для облаштування робочого місця, а також розглянуто особливості діяльності підприємства на цьому ринку. У  статті було запропоновано процес формування оптимального асортименту для підприємства «Ergo Place», охарактеризовано основні його етапи, методи та інструменти, що використовуються на кожному з етапів, а також основні результати кожного з етапів. Значне місце відводиться методам формування товарного асортименту та запропонована власна класифікація методів, що на відміну від існуючих включає наступні класифікаційні ознаки: технологія, що лежить в основі методу; фактори, що вливають на формування асортименту; вхідні дані. На основі класифікації за факторами, що впливають на формування асортименту було обрано такий набір методів для процедури формування асортименту: матриця BCG (на основі очікуванийх конкурентних переваг); матриця Маркон (на основі виробничих можливостей);АВС-аналіз (на основі споживчих переваг). Розроблений процес направлений на зменшення невизначеності управлінських рішень під час управління товарною політикою підприємства на ринку ергономічної продукції. Опираючись на ринкову ситуацію підприємству було рекомендовано працювати над збільшенням частки ринку на ринку столів для роботи стоячи. Для досягнення мети було запропоновано конкретні заходи, що включать розширення ринків збуту, модифікацію існуючого асортименту, інтенсифікацію стратегії просування. Удосконалено процес формування товарного асортименту, в якому на відміну від існуючих виділено такі етапи як формування продуктової стратегії для нових асортиментних позицій, тестування запровадженого асортименту.

Посилання

Кубишина Н. С. Методика розробки стратегічного набору товарів на промисловому ринку. Економічний вісник НТУУ «КПІ» : збірник наукових праць, 2010. №7. С. 171–178.

Кубишина Н.С., Стасевич А.П. Методика формування асортиментної політики підприємства «ПрАТ» Тернопільський молокозавод. Актуальні проблеми економіки і управління ,випуск 11.2017 р.

Кубишина Н.С. О.А. Липницька Управління асортиментною політикою підприємства Економічний вісник НТУУ «КПІ» : ВПІ ВПК «Політехніка». – 2017. – № 14

Куденко К. Методи формування та реалізації асортиментної політики підприємств роздрібної торгівлі. Траекторія науки, 2017. № 7 (12).

Немков В. А. Методические основы формирования ассортиментной политики промышленного предприятия. Современные аспекты экономики, 2013. №13 (41). С. 145-155.

Савченко К. А., Кубишина Н. С. Диференціація ергономічної продукції як спосіб посилення конкурентних переваг. Актуальні проблеми економіки та управління, 2018. №. 12.

Прокопчук А. А. Анализ факторов формирования оптимальной структуры товарного ассортимента в системе управления торговой организацией. Статистика и экономика, 2011. №1.

Стернюк О.Б. Аналіз методів формування асортиментної політики підприємств. Вісник наукових праць. Львів : НУЛП, 2004. № 507. С. 80–84.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-09-16

Номер

Розділ

Маркетинг