МАРКЕТИНГ У ФОРМУВАННІ КОНКУРЕНТНИХ ПОЗИЦІЙ НА РИНКУ ПРОМИСЛОВИХ ПОСЛУГ НА ПРИКЛАДІ РИНКУ СИСТЕМНОЇ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • О.Д. Москаленко Національних технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0002-8577-1159
  • О.В. Зозульов Національних технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0001-7087-2080

Ключові слова:

конкурентна стратегія, конкурентна позиція, промисловий ринок послуг, інституціональна трактовка маркетингу, ціннісний підхід, клієнтоорієнтована стратегія, ринок системної інтеграції України

Анотація

На сьогоднішній день ринок товарів і послуг характеризується досить жорсткою конкуренцією, схожим асортиментом товарів та перевищенням пропозиції над попитом. З покращенням якості життя та підвищенням рівня освіти споживачів, які стали більш вимогливі до товарів та обслуговування; з стрімким розвитком інтернет-технологій та розширенням можливості порівняння товарів, виробники змушенні шукати більш ефективні способи обслуговування та використовувати різноманітні маркетингові методи для утримання своїх конкурентних позицій. У статті було проаналізовано підходи зарубіжних та вітчизняних вчених до поняття «конкурентна стратегія» та визначено роль маркетингу в кожному з підходів. За результатами аналізу, було виявлено, що сучасна інституціональна трактовка маркетингу не розглянута у межах конкурентної стратегії та формування конкурентних позицій повною мірою. Тому, авторами запропоновано власне визначення конкурентної стратегії підприємства, яке враховує основні принципи інституціональної трактовки маркетингу. Також, було проаналізовано особливості промислового ринку та характеристики послуги як товару. На основі інституційної трактовки маркетингу, властивостей промислового ринку та послуг, було на прикладі ринку системної інтеграції досліджено основні споживчі цінності, відповідність яким гарантує стабільну конкурентну позицію підприємства на ринку. Отримані цінності було класифіковано і створено уніфіковану систему цінностей споживача промислових послуг. Авторами було визначено, що формування конкурентної стратегії на ринку промислових послуг з врахуванням маркетингових засад інституціональної трактовки маркетингу, особливостей промислового ринку та характерних рис послуги як товару забезпечить підприємству стійку конкурентну позицію.

Посилання

Беррі Л. Маркетинг взаємовідносин: навч. посіб. Чикаго, 1983, 80 с.

Зозульов О.В. Формування концепції ведення бізнесу на маркетингових засадах: сьогодення та майбутнє / Олександр Вікторович Зозульов // Маркетинг в Україні. – 2017. - №5-6. – С. 64-72.

Treacy M., Wiersema F. The Discipline of Market Leaders. Reading (Mass.), 1995

Зозульов А. В. Промисловий маркетинг: ринкова стратегія: навч. посіб. / А. В. Зозульов. - К.: Центр навчальної літератури, 2010, 576 с.

Котлер Ф. Основы маркетинга /Пер. с англ./ Общ. Ред. Е.М. Пеньковой. - М.: Прогресс, 1900.

Добрянська В.В. Опорний конспект лекцій: Маркетинг послуг / В.В. Добрянська – Полтава, 2012 – 25 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-12

Номер

Розділ

Маркетинг