УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА НА ЗАСАДАХ ДИВЕРСИФІКАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Т. Юнал Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0001-7470-3065
  • Ж.М. Жигалкевич Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0002-5847-1302

Ключові слова:

конкурентоспроможність, стратегія, дивесифікація, управління, розвиток, підприємство

Анотація

У статті розглянуті проблеми підвищення конкурентоспроможності підприємств і використання стратегії диверсифікації. Сформульовано завдання та умови застосування диверсифікації як конкурентної стратегії розвитку бізнесу, детально охарактеризовані види диверсифікації. Диверсифікація може здійснюватися у виробничій сфері, в інвестиційній сфері і в маркетинговій діяльності підприємства, і ділитись на  споріднену, горизонтальну, конгломеративну. Зазначено, що в умовах конкурентного ринку в якості цілей диверсифікації можуть виступати: забезпечення конкурентоспроможності бізнесу; зниження ризиків діяльності; підвищення рентабельності. Наведені економічні переваги диверсифікації, а саме ослаблення наслідків кризи, залучення додаткових клієнтів, перерозподіл грошових потоків на інші види бізнесу, зменшення залежності від кон'юнктури ринку, згладжування внутрішньо річних коливань обсягів реалізації продукції. Також сформульовані рекомендації щодо їх застосування на практиці. Доведено, що прагнення до мінімізації ризиків, ймовірність настання яких гранично висока може вирішуватись створенням оперативної управлінської бази, куди б збиралися дані про всі зміни, як за макроекономічними показниками, так і по постачальниках, конкурентах і споживачах. Надано власне визначення: диверсифікації, яка розглядається не лише як зміна асортименту продукції, що випускається, але й повна переорієнтація ринків збуту, розподілення ризиків та зниження залежності від циклічності бізнесу й впливу факторів бізнес-середовища. Усі види диверсифікації пов'язані з інноваційним розвитком галузі та можуть розглядатися в якості напрямків підвищення конкурентоспроможності підприємств даної галузі. Доведено, що диверсифікацію варто розглядати не тільки як спосіб запобігання кризі на підприємстві, але й як стратегію його подальшого розвитку.

Посилання

Дубініна Н. А. Підходи до формування конкурентної стратегії підприємства. Вісник Астраханського державного технічного університету. 2010. № 2. С. 65-71.

Івченко Л. Диверсифікація діяльності підприємств як чинник їх економічного зростання. Міжнародний збірник наукових праць. 2016. №1. С. 101

Ілляшенко С. М., Пересадько Г. О. Системний аналіз поглядів різних вчених на стратегію диверсифікації. Вісник Сумського національного аграрного університету. Серія: Економіка та менеджмент. 2018. № 4 (28). С. 3-8.

Клименко С.М. Управління конкурентоспроможністю підприємства / С.М. Клименко, Омельяненко Т.В., Д.О. Барабась та ін. К. : КНЕУ, 2018. 520 с.

Скоробогатов М.М. Диверсифікація як один із шляхів підвищення ефективності діяльності підприємств у сучасних умовах. Економічний вісник Донбасу. 2011. №3. С. 19

Тарнавська Н. П. Управління конкурентоспроможністю підприємств: теорія, методологія, практика: монографія. Тернопіль: Економічна думка, 2018. 570 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-29

Номер

Розділ

Менеджмент