ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ІТ КОМПАНІЙ ЗА РАХУНОК БРЕНДИНГУ

Автор(и)

  • К. Р. Мартиненко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0001-6991-6103
  • С.В. Войтко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0002-2488-3210

Ключові слова:

конкурентоспроможність, брендинг, бренд ІТ-підприємства, підвищення конкурентоспроможності

Анотація

Стаття присвячена розробці стратегій підвищення рівня конкуренто­спроможності ІТ підприємств не тільки на вітчизняному, але й на міжнародному ринках
на прикладі ТОВ «Luxoft». У статті розглянуто частку ринку та темп приросту попиту
за видами діяльності підприємства станом на 2018 рік та побудовано матрицю БКГ. Виявлено, що цінова політика підприємства у результаті експорту програмного забезпечення є виваженою. Розглянуто те, яку частку займає компанія «Luxоft» на ринку ERP-систем, СRM-систем, серверного та апаратного забезпечення станом на 2018 р. Проаналізовано бюджет маркетингових засобів при здійсненні міжнародної діяльності для ТОВ «Luxоft» протягом 2016-2018 рр. та виявлено, що відбулося скорочення бюджету маркетингових засобів на 60,7 тис. грн, або на 3,61%. Охарактеризовано частку ринку компанії «Luxоft» відносно до її потенційних конкурентів та визначено, що на ринку
ERP-систем компанія за даними на 2018 рік займає друге місце з часткою 18%, поступаючись SAP (24%) і випереджаючи Miсrоsоft (11%).
Запропоновано реалізувати концепцію Е‑лояльності, яка розширює традиційне поняття підвищення рівня ефективності організації та стимулюванням політики просування бренду «Luxоft» в умовах посилення міжнародної конкуренції до онлайн-поведінки клієнтів. Також авторами запропонована оптимізаційна структура витрат на реалізацію стратегії проштовхування ІТ-компанії, виявлено концептуальні підходи щодо організації та впровадження бренд-менеджменту
в управлінську діяльність підприємств інформаційно-комунікаційної галузі, в основу яких покладено ступінь розвитку бренду, специфіки та готовності підприємства до викори­стання бренд-менеджменту.
На основі оцінок експертів (потенційних клієнтів «Luxоft») сформовано інтегрований показник, на базі якого визначено підсумкову оцінку кожного критерію, що надає змогу виявити недоліки у роботі сайту. Якщо будуть введені стратегічні заходи щодо реалізації програм підвищення рівня ефективності політики удосконалення просування бренду «Luxоft» в умовах посилення міжнародної конкуренції,
то планується зростання виручки від реалізації товарів і послуг компанії.

Посилання

Офіційний сайт ТОВ «Luxоft». URL: https://www.luxоft.соm (дата звернення: 01.10.2019)

Котляр А. Б. Бренд-менеджмент у системі стратегічного управління підприємством. URL: http://www.rusnauka.соm/33_DWS_2010/33_DWS_2010/Eсоnоmісs/73784 (дата звернення: 01.10.2019р.).

Етапи побудови бренд-стратегії. URL: http://www.management.соm.ua/nоtes/brand-strategysteps.html (дата звернення: 01.10.2019р.)

Розвиток ІТ галузі в Україні. Погляд збоку. URL: https://kreston-gcg.com/ua/development-of-the-it-industry-in-ukraine-a-side-view/ (дата звернення: 03.10.2019р.)

Обсяг світового ринку програмного забезпечення для планування ресурсів підприємства. URL: http://www.tadviser.ru/index.php/Gartner (дата звернення: 03.10.2019р.)

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-02

Номер

Розділ

Міжнародна економіка