РОЗВИТОК ОСВІТИ В УКРАЇНІ З УРАХУВАННЯМ ЄВРОПЕЙСЬКОГО РИНКУ ПРАЦІ

Автор(и)

  • К. Д. Горобей Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0002-5662-1821
  • С.В. Войтко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0002-2488-3210

Ключові слова:

освіта, людський капітал, ринок праці, євроінтеграція, економічний розвиток

Анотація

У статті проаналізовано розвиток освіти в України в контексті інтеграції
до європейського ринку. Доцільність забезпечення якісної освіти, досягнення гідної праці та економічного зростання, зменшення рівня нерівності та подолання бідності з метою стабільного підвищення рівня якості життя для майбутніх поколінь в Україні відповідно до світових тенденцій спонукає досліджувати сутність та складові людського капіталу, розробляти нові та вдосконалювати існуючі механізми розвитку людського капіталу
в умовах євроінтеграції. Проаналізувавши стан розвитку освіти в Україні, як складових людського капіталу, а також розглянувши передумови розвитку людського капіталу
в різних країнах, було виявлено, що зарубіжні країни активно фінансують розвиток людського капіталу. У той же час, у цих країнах у подальшому зростає роль суб’єктів господарювання і домогосподарств у розвитку людського капіталу. Зарубіжні країни досягли високого рівня економічного зростання за рахунок розвитку людського капіталу; практика свідчить, що усі ці країни мають свої національні системи освіти. Їх досвід
є цінним для України з точки зору реформування освіти з метою підвищення рівня якості та забезпечення загальнодоступності освітніх послуг. Сьогодні більш успішними країнами щодо формування, розвитку та виростання людського капіталу є Фінляндія; Норвегія; Швейцарія; Канада; Японія; Швеція; Данія; Нідерланди; Нова Зеландія; Бельгія.
Ці держави активно фінансують відтворення людського капіталу, тому що освіта
є стратегічно важливою сферою діяльності для досягнення Глобальних цілей сталого розвитку. Передумовами розвитку людського капіталу в Україні в контексті впровадження засад сталого розвитку надало змогу розробити пропозиції щодо розвитку людського капіталу в Україні в умовах євроінтеграції. Визначено напрями вдосконалення освітніх програм, відповідно до потреб національного та європейського ринків праці.

Посилання

Офіційний сайт Міністерства інфраструктури України. URL: https://mtu.gov.ua/timeline/Evrointegraciya.html

Офіційний сайт Державної служби статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/.

Skills supply and demand in Europe: Medium-term forecast up to 2020. Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2014.

Осецький В. Л., Красота О. В. Соціальний вектор розвитку економіки знань. Економічний нобелівський Вісник. 2014 р. № 1(7). С. 343-348.

Захарченко В. І., Корсікова Н. М., Меркулов М. М. Інноваційний мене¬джмент: теорія і практика в умовах трансформації економіки. Навч. посіб. Київ: Центр учбової літератури, 2012. 448 с.

Дорошенко Т. М. Стимулювання професійного розвитку працівників в системі стратегічного розвитку підприємства. Наукові праці Кірово¬градського національного технічного університету. Економічні науки, 2009. Вип. 15. С. 258-263.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-02

Номер

Розділ

Міжнародна економіка