МОДЕЛЬ ДІДЖИТАЛІЗАЦІЇ ПАНЕЛЬНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ

Автор(и)

  • А.О. Половинкіна Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Ukraine https://orcid.org/0000-0003-1931-8732
  • С.О. Солнцев Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Ukraine https://orcid.org/0000-0002-8820-3528

Ключові слова:

діджиталізація, стратегія діджиталізації, діджитал-інструменти, модель діджиталізації, маркетингові дослідження, панельні дослідження, оптимізація, маркетинг

Анотація

У статті розглянуто проблему діджиталізації підприємств в епоху інформаційного суспільства та цифрової економіки, і зокрема актуальність діджиталізації на ринку маркетингових панельних досліджень України в умовах його стагнації. Проаналізовано сучасний стан ринку маркетингових досліджень України, зокрема, напрямку панельних досліджень. Обгрунтовано доцільність системної імплементації діджиталізації у діяльність підприємств, що є операторами ринку маркетингових досліджень. Визначено ключові фактори актуалізації діджиталізації в сучасних ринкових умовах. Наведені та проаналізовані основні підходи до визначення поняття діджиталізації. На основі систематизації та аналізу матеріалів та праць провідних вчених та дослідників з вказаної тематики було розроблено комплексну модель діджиталізації діяльності підприємства та реалізовано її адаптацію для ринку панельних досліджень. Модель розглядає діяльність підприємства на двох рівнях: стратегічному та тактично-операційному. В межах стратегічного рівня розглянуто ключові елементи, що можуть підлягати діджиталізації, де ядром є система маркетингової інформації. Відповідно до кожного елемента стратегічного рівня було розглянуто перелік інструментів, які можуть бути реалізовані на тактично-операційному рівні в межах процесу діджиталізації. Запропонований перелік інструментарію не є вичерпним та може бути деталізованим і видозміненим у процесі адаптації для конкретного маркетингового випадку та оновлюватися з розвитком діджитальних маркетингових технологій. Розроблена модель діджиталізації може бути імплементована у маркетингову практику підприємства-оператора ринку маркетингових досліджень і дозволить оптимізувати розподіл і використання його ресурсів та покращити показники рентабельності.

Посилання

Цифрова економіка. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Цифрова_економіка

Mesenbourg, T.L. Measuring the Digital Economy. U.S. Bureau of the Census, 2001.

Диджиталізація як стратегічний пріоритет. 2019. URL: http://www.management.com.ua/tend/tend1093.html

Лилик І.В. Ринок маркетингових досліджень в Україні 2018 рік: експертна оцінка та аналіз УАМ. Маркетинг в Україні. 2019. №2. С.4-38.

Чому цифрові стратегії зазнають невдачі. 2019. URL: http://open.kmbs.ua/digital-strategies-fail/

Cайт компанії McKinsey. URL: mckinsey.com

Куприна К. А. Диджитализация: понятие, предпосылки возникновения и сферы применения Вестник научных конференций. Качество информаци¬онных услуг: по материалам международной научно-практической конфе¬ренции 31 мая 2016 г. Тамбов. 2016. № 5-5 (9). С. 259-262.

Халапсис А. В. Глобализация и метрика истории URL: http://halapsis.net/globalizatsiya-i-metrika-istorii (дата звернення: 05.05.2017).

Brennen S. Digitalization and Digitization URL: http://culturedigitally.org/2014/09/digitalization-and-digitization/ (дата звернення: 05.05.2017).

Тетерятник Б.С. Діджитизація та діджиталізація в контексті віртуалізації господарської діяльності. Право та інновації. 2018. №3. С. 180-184

Лігоненко Л.О. Зміст та механізм формування стратегії діджиталізації в бізнес-організаціях. Іnternаtіоnаl Scіentіfіc Jоurnаl “Іnternаukа”. URL: http://www.іnter-nаukа.cоm/

Солнцев С. О., Черненко О. В. Тріада генерування маркетингової інформації. Економічний вісник НТУУ «КПІ». 2013. №10. С. 418–422

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-04-02

Номер

Розділ

Маркетинг