МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО ОЦІНКИ КОРПОРАТИВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Ю. П. Воржакова Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна
  • А. С. Лис Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна

Ключові слова:

корпоративна соціальна відповідальність, соціальна відповідальність, якісні методи, кількісні методи, ефективність, оцінка

Анотація

Для сучасних компаній все більш нагальною стає проблема переходу від суто витратних форм благодійності до оптимізації корпоративної соціальної політики, від одноразових пожертвувань до вироблення довгострокової стратегії, від планування соціально значущих проектів і програм до оцінки їх результатів, тобто від філантропії - до продуктивних соціальних інвестицій. Відповідно до цього, вагоме значення набуває проблема оцінки ефективності соціальних програм, в кінцевому рахунку - корпоративної соціальної відповідальності. У статті розглянуто поняття корпоративної соціальної відповідальності як фактору підходу до підвищення конкурентоспроможності підприємства та складової формування соціально-орієнтованої економіки. Було зроблено спробу розкрити сутність корпоративної соціальної відповідальності з точки зору одержуваних результатів відповідно до проектного розумінням діяльності бізнесу. В статті узагальнено поняття ключових термінів, базові концепції корпоративної соціальної відповідальності і різні класифікації етапів розвитку взаємин бізнесу і суспільства, які виявляють проблему чіткого визначення того, в чому конкретно проявляється соціальна відповідальність бізнесу. В процесі вивчення матеріалу різних методологічних підходів, розкрито сутність концепції соціальної відповідальності бізнесу та наведено рекомендації, які можуть використовуватись під час роботи та оцінювання діяльності підприємства.  У статті визначено поняття «соціальної відповідальності підприємства» як комплексу заходів щодо формування позиції підприємства, яке дотримується соціальної відповідальності в якості ключового принципу своєї діяльності. Визначено основні елементи підходу до управління і їх взаємозв'язок. Показано шляхи підвищення конкурентоспроможності, обґрунтовано використання інструментів, які сприяють підвищенню ефективності. 

Посилання

Колот А. Корпоративна соціальна відповідальність, соціальна звітність та аудит як сучасні інститути і технології соціального розвитку. Україна: аспекти праці. 2010. № 3. С. 3-9.

Котлер Ф. Маркетинг менеджмент. СПб. : Питер, 2005. 800 с.

Ненашев, Н. Как оценивать эффективность корпоративных социальных программ. Кадровик. Кадровый менеджмент. № 10, 2008. С. 23-35.

Cабецька Т.І. Сфери та напрями реалізації соціальної відповідальності підприємства. Науковий вісник Херсонського державного університету. Економічні науки. Випуск 15. Частина 3. 2015. С 97-101.

Посібник із КСВ. Базова інформація з корпоративної соціальної відповідальності. Під керів. О. Лазаренко, Р. Колишко та ін. К.: Вид-во «Енергія», 2008. 96 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-05-25

Номер

Розділ

Менеджмент