ВРАХУВАННЯ СОЦІАЛЬНОГО АСПЕКТУ В ПРОЦЕСІ ОЦІНКИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ТОВАРУ НА РИНКУ ТОВАРІВ ТА ПОСЛУГ ДЛЯ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ НА ПРИКЛАДІ КОМПАНІЇ-ВИРОБНИКА ДРОНІВ

Автор(и)

  • К.І. Юхименко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»,
  • Н.Л. Писаренко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»,

Ключові слова:

комерціалізація, цільовий ринок, конкурентоспроможність, соціальна цінність, сегмент, базова якість

Анотація

Інновації - детермінант конкурентоспроможності фірми та невід’ємна частина прогресу. Вихід на ринок з інноваційним товаром є складним формалізованим процесом оцінки перспектив комерціалізації. Основним об’єктом дослідження при цьому виступає продукт інноваційного процесу. Оцінка здійснюється в два етапи: аналіз ситуаційних факторів та аналіз цільового ринку.

Вибір цільового ринку проникнення з інноваційним товаром є одним з найголовніших управлінських рішень при експансії. Одним з основних етапів при пошуку та виборі цільового ринку компанії є визначення конкурентоспроможності товару. Традиційні методи оцінки не завжди релевантні до інноваційного продукту. Стаття присвячена розробці альтернативного методу оцінки конкурентоспроможності товару на прикладі безпілотного літального апарату. Сферою застосування товару розглядається вирішення задач в рамках надзвичайних ситуацій – нівелювання пожеж, екстрене транспортування вантажів, тощо. Застосування безпілотник у сферах соціальної безпеки має високу частку соціального впливу, а функціональність та значущість таких апаратів значно збільшуються та мають особливу вагу в період пандемії COVID-19 за рахунок автономності.

Розвиток технологій призвів до тотальної домінації компаній з інноваційним фокусом як складової розвитку соціуму. Підхід до оцінки конкурентоспроможності інноваційного товару з високим соціальним впливом має враховувати додаткові суспільні блага, які отримує населення. В статті наведено класифікацію та узагальнення методів оцінки конкурентоспроможності та запропоновано модифікувати даний процес за рахунок врахування соціального впливу інноваційного товару, що є критичним при вирішенні задач надзвичайних ситуацій та в деяких випадках перевищує значущість економічного ефекту від використання. Служби з оперативного реагування на надзвичайні ситуації мають власну поведінкову специфіку як споживач та особливий підхід до вибору матеріально-технічного оснащення. У ході роботи набули розвитку методичні підходи до визначення конкурентоспроможності інновації за товаром.

Посилання

Степаненко, Д.М. Классификация инноваций и ее стандартизация / Д.М. Степаненко // Инновации. – 2004. – №7. – С. 77-79.

Буяльская, А.К. Конкурентоспособность товара, ее оценка / А.К. Буяльская. – Новосибирск, 1998. – 52 с.

Пригожин, А.И. Нововведения: стимулы и препятствия (социальные проблемы инноватики) / А.И. Пригожин. – М.: Политиздат, 1989 г. – 271 с.

Андрей Ляшин - Стратегии коммерциализации инноваций — мост между инноватором и бізнесом URL: https://www.eg-online.ru/article/144603/

Шумпетер И. Теория экономического развития. – М.: Прогресс, 1992.

Юданов А. Ю. Конкуренция: теория и практика. - М.: Издательство ГНОМ и Д, 2001

Звітні матеріали Державної служби України з надзвичайних ситуацій: URL:https://www.dsns.gov.ua/ua/Zvitni-materiali-Derzhavnoyi-sluzhbi-Ukrayini-z-nadzvichaynih-situaciy.html

Н. Писаренко, С. Солнцев. Маркетингові аспекти впровадження системи EGNOS в Україні/ Маркетинг в Україні. – 2016. – №3. – С. 60–65.

Інтерв’ю керівника служби екстреної медичної допомоги Олександра Данилюка. Офіційний сайт Міністерства охорони здоров’я. URL: https://moz.gov.ua/article/interview/oleksandr-daniljuk-takogo-vidu-dopomogi-jak-nevidkladna-ne-isnue

Перспективы развития беспилотных вертолетов. К.М. Колесникова. URL:https://russiandrone.ru/publications/perspektivy-razvitiya-bespilotnykh-vertoletov/

Коміссарчик О. Є., Зозульов О. В. «Маркетинговий підхід до аналізу конкурентоспроможності безпілотного літального апарату». URL: http://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/10779/1/58.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-12

Номер

Розділ

Маркетинг