КЛАСТЕРНІ ІНСТРУМЕНТИ АНАЛІЗУ В ПРОЦЕСІ ВИБОРУ ЦІЛЬОВИХ РИНКІВ

Автор(и)

  • А. О. Шрейдер Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна
  • Н.Л. Писаренко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна

Ключові слова:

безпілотний літальний апарат, кластерний аналіз, сегментація, сільськогосподарський ринок, конкурентоспроможність товару, оцінка привабливості сегментів, термін окупності, маркетингове дослідження.

Анотація

У статті наведені ключові результати маркетингового дослідження щодо визначення цільового ринку для нової інноваційної компанії, що розробила надважкий безпілотний літальний апарат гелікоптерного типу та прагне вийти на сільськогосподарський ринок України. Був проведений комплексний аналіз ринку безпілотних літальних апаратів України, сільськогосподарського ринку, в тому числі ринку техніки для внесення засобів захисту рослин. В процесі дослідження були застосовані унікальні методики збору та аналізу даних, в тому числі кластерний аналіз, за допомогою якого було визначено ряд найбільш привабливих областей України та розроблено комплексну модель процесу вирішення маркетингової управлінської проблеми підприємства. Сільськогосподарський ринок України показує стабільний ріс з року в рік. Збільшується кількість сільгоспвиробників, покращується їх фінансове положення та збільшується площа оброблюваних земель. Зважаючи на це, досліджуваною компанією було прийняте рішення про вихід на ринок сільськогосподарської обприскувальної техніки. До того ж, ринок безпілотних літальних апаратів (БПЛА) також показує стрімкий ріст. Перед компанією постала проблема у визначенні цільового ринку та способу роботи з кожним сегментом. Таким чином стаття присвячена визначенню найбільш конкурентоспроможних напрямків застосування БПЛА компанії в сільському господарстві, вибору найбільш привабливих областей України для виходу на їх ринок, формуванню сітки сегментації споживачів та вибору цільових сегментів, за рахунок співставлення мотивацій споживачів із сильними сторонами досліджуваного безпілотника та оцінки сегментів із врахуванням ємності кожного сегменту, ступеню іноваційності споживачів та специфіки моделі прийняття рішення щодо купівлі, бар’єрів входу на них, інтенсивності конкуренції, тенденцій до зростання чи спадання та терміну окупності БПЛА.

Посилання

Агрокоптер або дрон польовий. «Агробізнес сьогодні». URL: http://agro-business.com.ua/agro/mekhanizatsiia-apk/item/1089-ahrokopter-abo-dron-polovyi.html

Коміссарчик О.Є., Зозульов О.В. Маркетинговий підхід до аналізу конкурентоспроможності безпілотного літального апарату //Економічний вісник Національного технічного університету України “КПІ”. – К.: НТУУ «КПІ» ВПІ ВПК «Політехніка» – 2013. - №10. – С. 339-347

Сільськогосподарські дрони вийдуть в поле замість фермерів. Robosapiens. URL: https://robo-sapiens.ru/stati/selskohozyaystvennyie-dronyi

Як підвищити ефективність внесення засобів захисту рослин. SmartFarming. URL: https://smartfarming.ua/ua-blog/povyshenie-effektivnosti-vnesen iya-sredstv-zaschity-rastenij

Зозулев А., Длигач А., Писаренко Н. Современные проблемы менеджмента украинских предприятий. Экономика Украины. 2002. № 6. – С.44

Писаренко Н.Л., Зозульов О.В. Ринкове позиціонування: з чого починається створення успішних брендів. – К.: Знання-Прес, 2004. – 199 с.

Солнцев С. О., Писаренко Н. Л., Маркетингові аспекти впровадження системи EGNOS в Україні. URL: https://ir.kneu.edu.ua/bitstream/handle/ 2010/20006/60-65.pdf?sequence=1

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-13

Номер

Розділ

Маркетинг