МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО ОЦІНЮВАННЯ ВАРТОСТІ БІЗНЕСУ
Ключові слова:
вартість бізнесу, методи оцінки, традиційні підходи, комбінований підхід, активиАнотація
В роботі розглядаються різноманітні підходи до оцінювання вартості бізнесу та надається класифікація методів оцінки відповідно до кожного підходу. В сучасних умовах розвитку економіки пошук найефективнішого методу оцінки вартості бізнесу є першочерговим завданням для управлінського апарату компанії. Основною функцією оцінювальної процедури є отримання максимально точної інформації про вартість підприємства різними суб’єктами господарських відносин: власниками, інвесторами, кредитними установами, страховими компаніями, фондовими біржами, державними органами. Відповідно до поставлених цілей згаданих господарських суб’єктів, переваг та недоліків кожного метода та особливостей їх застосування в сучасній практиці оцінювачу необхідно обрати найбільш вдалий метод для конкретного об’єкта оцінки. Для полегшення процесу вибору методу оцінки в даному дослідженні запропоновано класифікаційну схему поділу методів оцінювання вартості на традиційні та комбіновані, що являється науковою новизною дослідження.
Посилання
Закон України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну діяльність в Україні» від 12.07.2001 р. №2658-III/ Верховна Рада України [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/2658-14/page
Бачевський Б. Є. Потенціал і розвиток підприємства: навчальний посібник/ Б. Є. Бачевський, І. В. Заблодська, О. О. Решетняк — К.: Центр учбової літератури, 2009. — 400 с.
Валдайцев С. В. Оценка бизнеса: учебник/ С. В. Валдайцев – М.: изд-во «Проспект», 2004. – 360 с
.
Галанов В. А. Акционерное дело: учебник/ В. А. Галанов. – М.: Финансы и статистика, 2003. – 544 с.
Круш П. В. Оцінка бізнесу: Навчальний посібник/ П. В. Круш, С. В. Поліщук — К.: Центр учбової літератури, 2004. – 264 с.
Носова Є. А. Альтернативні методи оцінки вартості бізнесу/ Є. А. Носова// Формування ринкових відносин в Україні: зб. наук. пр. – Випуск 8 (135) – К.: КНУ ім. Т. Шевченка, 2012. – с. 86-90
Патрікі Н. П. Методичні підходи до оцінювання вартості бізнесу/ Н. П. Патрікі// Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку: зб. наук. пр. — Л.: Львівська політехніка, 2009 [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://ena.lp.edu.ua:8080/bitstream/ntb/2766/1/29.pdf
Уколова О. О. Сучасні методичні підходи до оцінки вартості підприємства// О. О. Уколова// Управління розвитком: зб. наук. пр. – Випуск 14 (154) – Х.: ХНЕУ, 2013 [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/4167/pdf
Хаустова В. Є. Методологічні засади оцінки вартості підприємства/ В. Є. Хаустова, О. І. Матюшенко// Проблеми економіки – Випуск 4 – Х.: НДЦ ІПР НАН України, 2009 [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.problecon.com/thematic-search/?theme=economics-and-enterrprrise-management
Ющенко А. Підходи та методи оцінки вартості бізнесу в сучасних умовах/ А. Ющенко// Економічний аналіз: зб. наук. пр. – Випуск 8 – Частина 1 – Суми: ДВНЗ «Українська академія банківської справи НБУ», 2011 [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://econa.at.ua/Vypusk_8/p1/yuschenko.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція дотримується політики CC-BY.
© Авторські права авторів статей захищено відповідно до законодавства України
Розміщуючи матеріали у збірнику наукових праць автори погоджуються з правом редакції збірника розміщувати матеріали збірника в електронному вигляді на офіційному сайті збірника та інших електронних ресурсах відповідно до законодавства України.