БАНКРУТСТВО КОМЕРЦІЙНИХ БАНКІВ: ПРИЧИНИ ТА ШЛЯХИ ЗАПОБІГАННЯ

Д. Волинець, Т. Ткаченко

Анотація


Стаття присвячена проблемам банкрутства комерційних банків в Україні. Виявлено основні причини банкрутства банківських установ, здійснено їх класифікацію на зовнішні та внутрішні, визначено особливості таких причин в Україні. Було проведено дослідження, за допомогою якого був визначений перелік банків, що знаходяться у стані ліквідації станом на 2015 рік, та визначена тенденція до зменшення кількості банків, які мають банківську ліцензію протягом 5 років.  Проаналізовано основні фінансові показники діяльності АТ «Райффайзен Банк Аваль», на основі методики рейтингових показників Кромонова. Так як, Методика В. С. Кромонова не може бути еталоном для оцінки фінансового стану банків і має бути підкріплена методикою CAMELS, яку пропонує НБУ були проведені відповідні розрахунки. Розрахувавши ряд показників рейтингу В.С. Кромонова, наступним кроком було розраховано підсумковий рейтингу банку за методикою CAMELS. Визначено, що банк є надійним за всіма показниками, спроможними протистояти більшості економічних спадів (крім надзвичайних), уважаються стабільними і такими, що мають кваліфіковане керівництво.

Ключові слова


банкрутство; ліквідація; комерційний банк;

Повний текст:

PDF

Посилання


Меньшова А.Ю. Причини виникнення та шляхи запобігання банкрутства комерційного банку: монографія / А.Ю.Меньшова. – Х. : ХДТУБА, 2008. – 146 с.

Вовчак О. Д. Банківська справа : навч. посіб. / О. Д. Вовчак, Н. М. Рущищин. – Львів : Новий Світ-2000, 2008. – 560 с.

Офіційний сайт Національного банку України [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://www.bank.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=123651

Офіційний сайт Національного банку України [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/v0171500-02

Офіційний сайт ПАТ «РАЙФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ» [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.aval.ua/about/bank_reports/.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


«ACTUAL PROBLEMS OF ECONOMICS AND MANAGEMENT"
JOURNAL OF MANAGEMENT AND MARKETING FACULTY OF
NATIONAL TECHNICAL UNIVERSITY OF UKRAINE “IGOR SIKORSKY KYIV POLYTECHNIC INSTITUTE”